Mūsų mokykloje ugdymas paremtas Marijos Montessori sukurto ugdymo metodo principais. Ši ugdymo filosofija skiriasi nuo tradicinių švietimo sistemų ir turi keletą svarbių ypatumų.
Individualumas ir sąmoningumas Montessori mokyklose didelis dėmesys skiriamas vaiko individualiems poreikiams ir jo prigimtiniam norui tyrinėti ir pažinti aplinką. Vaikai turi galimybę pasirinkti savo užduotis ir mokytis savo tempu, o mokytojai skatina jų sąmoningumą ir savarankiškumą. Skirtingo amžiaus grupės Montessori mokyklose skirtingo amžiaus vaikai mokosi toje pačioje klasėje. Tai skatina socialinį bendravimą, solidarumą ir pagalbą. Mokymasis per patirtį Montessori mokymo metodas yra paremtas prigimtiniu vaikų noru tyrinėti aplinką. Specialiai parinktos mokymo priemonės leidžia vaikams aktyviai dalyvauti ugdymo procese, pasitelkiant visas penkias jų jausmų sritis. Laisvė judėti Mokyklos klasės yra tvarkingai paruoštos, ir leidžia vaikams judėti laisvai. Tai skatina fizinį aktyvumą ir leidžia vaikams patirti mokymosi procesą įvairiais būdais. Mokytojo vaidmuo Montessori mokyklose mokytojas ne tik teikia žinias, padeda vaikui pažinti ugdymo aplinką, pristato, kaip dirbti su mokymo priemonėmis. Jis stebi vaiką, skatina ir teikia pagalbą ten, kur jos reikia, ugdo vaiko savarankiškumą. Visapusė asmenybės plėtra Vaiko ugdymas pagal Montessori mokymo filosofiją neapsiriboja tik į akademinius rezultatus. Siekiama skatinti vaikų visapusį mokymą, įskaitant socialinę, emocinę ir moralinę raidą. Pritaikyta mokymosi aplinkos Mokyklos patalpos yra paruoštos ir prižiūrimos atsižvelgiant į vaikų poreikius. Jose gausu natūralių medžiagų, kurios skatina vaikų kūrybiškumą. Savarankiškas vertinimas Vaikai dažnai turi galimybę vertinti savo pažangą ir pasirinkti užduotis pagal savo pasirengimą. Taip skatinama vaikų atsakomybės stiprinama vaiko savivertė. Montessori mokyklos siekia sukurti tokią mokymosi aplinką, kuri skatinantų ir visapusiškai lavinantų vaikus. Mokyklose vaikai gali aktyviai dalyvauti, kurti ir tobulėti individualiu ritmu. |
|