Montessori mokykla
|
Tradicinė mokykla
|
Skirtingo amžiaus grupės. Grupės formuojamos trijų metų intervalu |
Klasės formuojamos vienerių metų intervalu |
Laisvė judėti po kambarį |
Vaikai sėdi suoluose |
Pamokos individualios ar nedidelėms vaikų grupėms |
Pamokos didelėms vaikų grupėms |
Mokymo šaltinis – primonės leidžiančios vaikui pačiam atrasti klaidas |
Mokymo šaltinis – mokytojas ir vadovėliai |
Aplinka orientuota į vaiką. Pamokų ar veiklų centre dažniausiai yra vaikas |
Aplinka orientuota į mokytoją. Pamokoje dėmesio centre yra mokytojas |
Vaikai dirba su užduotimi tiek laiko kiek jiems reikia. Jei įmanoma, darbo ciklas yra nenutrūkstamas |
Visų pamokų laikas vienodas. Vaikai turi prisitaikyti prie laiku apriboto mokymo ciklo |
Veiklos dažniausiai praktinės ir aktyvios. Mokiniai patys ieškosi informacijos |
Pamokų metų mokytojas perduoda informaciją mokiniams, kurie pasyviai sėdėdami ją priima |
Visapusiška (holistinė) ugdymo programa. Pristatomas visas paveikslas ir tuomet gilinamasi į detales |
Kartojimu paremta ugdymo programa. Ta pati tema, skirtingose klasėse pristatoma skirtingame lygyje |
Sutelktas dėmesys mokymuisi |
Sutelktas dėmesys pažymiams |
Sutelktas dėmesys savi-kontrolei |
Mokytojas – disciplinos užtikrintojas |
Laisvas pasirinkimas aiškiai nusakytose ribose |
Kontroliuojama aplinka |